جهاد دانشگاهی واحد ارومیه برای طرح ملی بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی آماده می‌شود

 

امین رستم‌زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، از برگزاری همایش ملی بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به همت سازمان دانشجویان ایران، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، دانشگاه ارومیه و انجمن فیزیک دانشگاه ارومیه خبر داد.
وی پاسداشت مقام شامخ خواجه نصیر الدین طوسی، شناخت و معرفی بیشتر ابعاد مختلف علمی این دانشمند بزرگ اسلامی،ارائه برنامه های علمی_ترویجی با هدف آشنایی دانشجویان با خواجه نصیر الدین طوسی، تقویت روحیه تحقیق، تتبع و ابتکار و همچنین تلاش برای استقلال فرهنگی از طریق معرفی مفاخر علمی ایران زمین را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش ملی عنوان کرد.
رستم زاده زمان برگزاری این همایش ملی را بیست و دوم آبان ماه جاری اعلام و خاطرنشان کرد: این همایش در دو بخش نشست و کارگاه علمی برگزار می شود.
وی اجرای کارگاه های علمی و همچنین برگزاری نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و علمی را از جمله ویژگی های این طرح معرفی نمود.
رستم زاده در ادامه با بیان اینکه این همایش به مدت یک روز در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه ارومیه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه علمی با حضور اساتید برجسته و صاحبنظر از برنامه های جنبی مراسم افتتاحیه همایش ملی بزگداشت خواجه نصیر الدین طوسی است.
وی ادامه داد:در بخش نشست این همایش، مقالات علمی پیرامون موضوع همایش توسط اساتید مدعو ارائه خواهد شد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، با اشاره به پیشینه علمی این دانشمند بزرگ ایرانی تصریح کرد: طوسی یکی از سرشناس‌ترین و با نفوذترین چهره‌های تاریخ اسلام است و باید با طرح ریزی و برگزاری برنامه های فرهنگی با موضوع و محوریت این دانشمند فرزانه زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با مفاخر علمی و فرهنگی کشور فراهم شود.

گفتنی است، شرکت برای دانشجویان در این همایش آزاد است و در پایان برای افراد شرکت کننده در بخش کارگاه این طرح  ملی گواهی شرکت در همایش صادر می‌گردد.

یادداشت های مرتبط