دوازدهمین همایش بزرگداشت حامیان نسخ خطی در شیراز

معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به حضور میهمانان خارجی در همایش بزرگداشت حامیان نسخ خطی که 28 آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: نسخه‌شناسان قرآنی از چهار کشور در این همایش حضور می‌یابند.

حبیب‌الله عظیمی، معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و دبیر علمی همایش دوازدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به برگزاری دوازدهمین همایش حامیان نسخ خطی در شیراز گفت: این همایش 28 آبان ماه جاری در شهر شیراز و با حضور میهمانان داخلی و خارجی از جمله رئیس آرشیو ملی هندوستان و افرادی از کشورهای تونس، پاکستان و افغانستان برگزار می‌شود.

وی افزود: مهمانان و کارشناسان علمی مختلفی در حوزه نسخه‌شناسی و نسخ خطی قرآنی و دینی از کشورهای خارجی دعوت شده‌اند که در صورت قطعی شدن حضور آنها، اسامی آنان در اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.

عظیمی برنامه‌های این همایش را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این همایش از کسانی که در سال گذشته حامیان نسخه‌های خطی بودند و یکی از مراکز علمی و کتابخانه‌هایی که در زمینه انتشار نسخ خطی بیشترین فعالیت را داشتند تقدیر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که در زمینه دیجیتالی کردن آثار نسخ خطی قرآنی و دینی فعالیت کرده‌اند و یک استادکار صحاف نمونه، با نظر گروه داوری انتخاب شده و مورد تجلیل قرار می‌گیرند؛ علاوه بر این اساتید و نماینده‌های فعال در کمیته ملی حافظه جهانی که آثار منحصر به فرد جهان اسلام را انتخاب می‌کنند نیز در بین منتخبان حضور دارند.

وی در ادامه از اجرای کارگاه‌های آموزشی در کنار این همایش خبر داد و تصریح کرد: این کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این همایش پیش‌بینی شده است و اساتید برجسته‌ای در آن حضور می‌یابند.

یادداشت های مرتبط