اجرای طرح ملی بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

زهره نعمتی مدیر اداره فعالیت‌های دینی، ادبی و هنری جهاد دانشگاهی استان مرکزی  با اعلام این خبر افزود: فاز اجرایی این طرح از دیروز در مرکز جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان آغاز شده و به ترتیب در 15 واحد جهاد دانشگاهی کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان این مطلب که طرح یاد شده به همت سازمان دانشجویان ایران برگزار می‌شود و برگزاری نشست‌های تخصصی، جلسات سخنرانی و کارگاه نجوم پیش‌بینی شده در این طرح برعهده واحدهای استانی گذاشته شده است تصریح کرد:  این طرح طی سه روز در اراک اجرا می‌شود.

نعمتی برنامه روز اول را برگزاری نشست بررسی ابعاد شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی عنوان کرد و گفت: این نشست عصر امروز با حضور دکتر امامعلی شعبانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اراک در سالن شهید چمران دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک برگزار می شود.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی کار با ابزارهای رصدی با نگاه تطبیقی به دوره خواجه نصیرالدین طوسی در سالن علم‌الهدی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و همچنین برگزاری برنامه رصد ماه و ستارگان در محوطه دانشگاه پردیس سردشت خبر داد و گفت: این دو برنامه به ترتیب در ساعت 16 و سی دقیقه و بعد از نماز مغرب و عشای روزهای هفدهم و بیست و هفتم آبانماه برگزار خواهند شد.

گفتنی است، صبح دیروز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه طرح مذکور با حضور دکتر یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر جمالی  معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی افتتاح شد.

در این مراسم پایگاه اینترنتی «مفاخر ایران اسلامی» به نشانی www.mafakher.net به‌ طور رسمی آغاز به کار کرد.

همچنین در این مراسم از پوستر طرح ملی بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، بروشور دانستنی‌های خواجه نصیرالدین طوسی و سه پوستر اینفوگرافیک به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی با محوریت زندگی، آثار و احوال خواجه نصیر رونمایی شد.

این طرح در واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، مازندران، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، گلستان، لرستان، مرکزی، خراسان رضوی و یزد برگزار می‌شود.

یادداشت های مرتبط