طرح آموزگار ادب در دانشگاه شهرکرد برگزار می شود

neshast_elmi

مدیر اداره فعالیت‌های دینی، هنری و ادبی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از برگزاری سلسله نشست‌های علمی- فرهنگی طرح جامع آموزگار ادب «گرامی داشت سعدی» خبر داد.

سیروس رضایی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری  (ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری، به تشریح اهداف برگزاری این طرح پرداخت و اظهارکرد: تقویت روحیه عزت، افتخار و خود باوری و امید و نشاط اجتماعی در میان قشر دانشجو  مهم ترین هدف برگزاری این طرح علمی- فرهنگی است.

وی ارج گزاری و تکریم نخبگان، مشاهیر، عالمان، دانشمندان، فرهیختگان ایران زمین و معرفی آثار آنان به دانشجویان و توجه به آثار و اندیشه های شیخ اجل در راستای بازشناسی فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی را از دیگر اهداف این طرح بر شمرد.

به گفته وی، توجه ویژه به اخلاق و فرزانگی با تاکید بر آموزه های موجود در آثار سعدی و ترغیب دانشجویان به پرداختن به شخصیت و آثار سعدی با محوریت هویت اسلامی- ایرانی از دیگر اهداف اجرای طرح جامع آموزگار ادب محسوب می شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: این سلسله نشست ها با موضوع صناعت سعدی در غزل، بررسی طنز در کلام سعدی و انسان آرمانی در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه – 2، 3 و 4 آذرماه – در دانشگاه شهرکرد، دانشکده ادبیات برگزار خواهد شد.

یادآور می شود، سلسله نشست های علمی- فرهنگی طرح جامع آموزگار ادب «گرامی داشت سعدی» به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.

یادداشت های مرتبط