ادامه سلسله برنامه‌های طرح ملی استاد بشر در جهاد دانشگاهی واحد کردستان

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کردستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، گفت: حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان با همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه کردستان همایش «خواجه نصیرالدین طوسی» و کارگاه نجوم را 24 آبان در این دانشگاه برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: این همایش در راستای پاسداشت مقام شامخ خواجه نصیر الدین طوسی، شناخت و معرفی بیشتر ابعاد مختلف علمی این دانشمند بزرگ اسلامی،ارائه برنامه های علمی_ترویجی با هدف آشنایی دانشجویان با خواجه نصیر الدین طوسی، تقویت روحیه تحقیق، تتبع و ابتکار و همچنین تلاش برای استقلال فرهنگی از طریق معرفی مفاخر علمی ایران زمین برگزار می شود.

آوج با اشاره به اینکه این همایش در دو بخش نشست و کارگاه برگزار می شود، عنوان کرد: در نوبت صبح این همایش یک روزه، نشست پیرامون بیان ابعاد شخصیتی خواجه نصیرالیدن طوسی و در نوبت بعد از ظهر کارگاه نجوم برگزار می شود

وی عنوان کرد: در این همایش دکتر ابراهیمی به عنوان مدرس کارگاه و دکتر کرمی به عنوان سخنران همایش به ارائه مباحث مفید می پردازند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کردستان یادآور شد: در پایان این همایش یکروزه گواهینامه پایان دوره برای شرکت کنندگان صادرمی‌شود.

گفتنی است؛ ابوجعفر محمد بن محمد بن حسن طوسی مشهور به خواجه نصیرالدین از علما و دانشمندان قرنهای ششم و هفتم هجری قمری در ایران بود که کتاب هایی نظیر اخلاق ناصری و تجرید الاعتقاد از جمله تالیفات وی است.

این شخصیت علمی همچنین موسس رصدخانه مراغه بوده است

یادداشت های مرتبط