نمایشگاه طراحی مفاخر ایران و زنان شاهنامه در نیشابور برپا شد

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اعلام کرد، حمیدرضا آتشی مسئول مجتمع‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: شهرستان نیشابور از دیرباز مهد هنر نگارگری ایران بوده است و وجود مقبره  کمال‌الملک در این شهر سبب شده هنر نقاشی رشد فزاینده‌ای داشته باشد.

آتشی بیان کرد: در همین راستا، نمایشگاه طراحی مفاخر ایران و زنان شاهنامه همزمان با بیستمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور برپا شده است.

وی گفت: نمایشگاه مفاخر ایران و زنان شاهنامه مجموعه آثار حسن ناظر نیشابوری از هنرمندان صاحب‌نام کشور و فرزند هنرمندش فرهنگ ناظر است که 60 اثر طراحی را در ابعاد 30 در 40 در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

آتشی افزود: در این نمایشگاه طرح‌های گرافیکی با موضوع و محوریت مفاخر ایران و زنان شاهنامه که با استفاده از ماژیک ـ مداد طراحی ـ آب‌رنگ و آب مرکب و به سبک سورئالیسم ( فرا واقع‌گرا) طراحی شده است.

وی به هدف از برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و عنوان داشت: ناظر نیشابوری که جزو مولفین و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است با شعار « کتاب یادگار ماندگار» و اهمیت‌بخشی به مقوله کتاب و اطلاع‌رسانی به جامعه از طریق هنر این نمایشگاه را برپا کرده است.

آتشی تصریح کرد: نمایشگاه مفاخر ایران و زنان شاهنامه از 20 لغایت 25 آبان 91 از ساعت 9 الی 12 صبح و 4 الی 7 بعدازظهر در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای بازدید عموم علاقه‌مندان برپا است.

یادداشت های مرتبط